02 Februari 2010

Barang baik

Semalam masa odw balik K.L. dari Muor, aku singgah kat RnR Seremban. Superbike aku haus, kena la belikan minuman kat dia. Masa aku tengah suap superbike aku minum, tetiba datang mamat sorang  yang berstatus D.A. Jalan pun dah macam ketam kena kanser.

"Bro, gua ada barang baik ni. Baiikkk punya harga gua kasi kat lu" kata D.A. tu sambil tunjuk telefon bimbit Nokia N73.

"Tak pa la bro, gua dah ada". Jawab aku ringkas.

D.A. ni pon terus pergi. Sedang D.A. ni berjalan tah ke mana tujuannya, ada la pakcik pakai songkok aji, ade janggut sikit ni pergi kat D.A. Aku syak mesti D.A. ni akan kena ceramah motivasi. Lepas tu pakcik ni bersalaman dengan D.A. tu. Kemudian mereka berbual. Mungkin diaorang bual pasal isu pemanasan global la kot.

Kemudian pakcik ni menyeluk poketnya dan keluarkan sesuatu dan diserahkan kat D.A. tu. D.A. tu pulak bagi telefon bimbitnya. Pakcik tu pun berlalu pergi, dan diserahkan telefon tu kepada anaknya yang menunggu di kereta yang lengkap berjubah dan bertudung litup. Gembira anaknya mendapat telefon baru.

Aku syak D.A. tu tunjuk sijil jualan langsung yang diluluskan kerajaan kat pakcik ni. Sebab tu la pakcik ni yakin je beli telefon tu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan