19 Julai 2010

Baju Korporat

Sebagai pereka grafik yang bagus, kita perlu berani menggunakan pelbagai kemudahan yang ada di opis kita untuk membuat pelbagai rekaan baru, selaras dengan merealisasikan impian negara untuk menjadi negara yang berdaya maju.

Aku tak ketinggalan untuk membuat rekaan² baru pada baju² aku. Rekaan baju aku yang baru mempunyai nilai estetika yang tinggi. Baru la boleh dibawa rekaan ini ke peringkat global.

Hasil baju aku yg pertama, aku bawa balik rumah. Kemudian aku cuci dan jemur. Keesokannya, masa aku dan wanita chantek nak gi jalan², aku nak pakai baju rekaan terbaru aku. Tapi aku cari² dalam grobok utama tak de (almari utama tuk baju² tuk pergi kerja. Baju² basahan wanita chantek letak kat grobok bilik ke-2).

Aku tanya wanita chantek, "beb mane lu letak baju korporat gua?".

"Baju korporat mende yang lu cari? Gua mana tau". Balas wanita chantek. Kami memang membahasakan diri gua lu, gua lu je di rumah.

Aku tak puas hati. Aku cari kat grobok lagi satu. Selamba wanita chantek letak baju korporat aku kat tempat baju basahan.

"Baju korporat ni la. Apesal lu letak kat tempat baju basahan? Kecik ati gua". Kata aku sambil tunjuk baju tu kat wanita chantek.
Lepas tu, boleh pulak wanita chantek layan gelak sampai keluar air mata lepas aku tunjuk baju tu.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


Tak cukup korporat ke baju aku? Siap ada pen Parker tau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan