25 Oktober 2010

Misteri

Misteri yang menyelubungi diriku ini, aku simpan erat di lubuk hati ini. Ceeewahhh, gile ahh ayat.
Memang lama aku fikirkan, tapi sampai sekarang aku tak dapat merungkainya. Misteri ni berlaku masa zaman persekolahan dulu. Senang kata, masa aku tinggal kat hostel.

Banyak sebenarnya misteri² yang berlaku. Contohnya, Papa Ben mencuri spender Hamzah. Yang menjadi misteri, kenapa hanya spender yang berwarna hijau fluorescent saja yang Papa Ben ambil? Haaa, itu yang kita tak tau. Tapi sekarang aku bukan nak fikir pasal spender hijau fluorescent tu, tapi pasal baju² aku.

Sepanjang aku tinggal kat hostel dari form 1 sampai form 6, tak pernah sekali pun aku tanda baju² aku. Tapi yang menjadi misteri baju² aku akan ada bertanda mz di dalam kolar tanpa aku sedar. Sebab tu jugak la agaknya baju aku tak pernah hilang.

Misterinya, sapa yang tulis tanda tu?
Patutkah aku melaporkan misteri ini kepada Zainal Ariffin untuk rancangan terbitannya?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan