02 November 2010

Lembu punya susu, sapi dapat nama

2005
Anugerah Sukan Universiti Sains Malaysia

Tahun itu aku menerima anugerah Full Colour USM dan mendapat sijil penghargaan sebagai ketua pasukan bola baling USM bagi tahun 2005. Anugerah Full Colour USM untuk atlit yang mewakili universiti selama tiga tahun dan pencapaian sekurang-kurangnya satu pingat perak. Ketika itu, hanya 4 orang dari pasukan bola baling kami menerima Anugerah Full Colour iaitu, aku, abang aku, Pudin dan Pak Ya.

Selepas upacara perasmian, abang aku diberi tanggungjawab sebagai wakil pelajar untuk memberikan ucapan. Selaku guru, tiada masalah baginya untuk memberi ucapan. Dan ucapan yang diselang selikan dengan lawak tah apa apa, maka ucapannya mendapat tepukan gemuruh dari semua.

.
.
.

Selepas mengambil gambar untuk kenang kenangan selepas tamat majlis peyampaian anugerah, aku terus keluar dari dewan untuk berjumpa atlit2 dari sukan lain. Nak ambik gambar jugak sebenarnya. Semasa vip dan vvip ingin majlis, mereka lalu di depan aku. Kemudian NC USM menghulurkan tangan kepada aku sambil mengucapkan "congratulation and good speech" dan diikuti TNC USM juga ucap benda yang sama kepada aku. Aku yang mula-mula kurang paham membalas " thank you" sajalah.

Kemudian, barulah aku paham. Mungkin mereka ingat aku yang bagi ucapan masa majlis tadi.
Kah kah kah...
Lembu punya susu, sapi dapat nama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan