14 Mac 2011

Retrospeksi 1 : lukenabeb!

1997
Arama SEDAR

Jam menunjukkan sudah pukul 11.30 pm. Semua sudah kena masuk tidur. Besa la duk asrama, pukul 11 dah kena tidur. Tapi tidak bagi sekawan bebudak form 3. Mereka terdiri dari Emon, Syanin, C-Tood dan Jamil. Mereka perlu menyelesaikan satu misi besar.

Misi mereka adalah untuk memberikan 'hadiah istimewa' kepada Boroi untuk hadiah ulangtahunnya. Hadiah itu mereka simpan elok² dalam kotak pensel Boroi. Mereka yakin bahawa Boroi akan suka akan hadiah itu.

koma,

Keesokkannya di kelas 3 Arif.

"Babi, bulu apa kat dalam kotak pensel aku ni?" Jerit Boroi.

"Bulu pubis" jawab Emon dengan tenang.

................................

1998
Asrama SEDAR

Esok hari April bodoh. Jadi untuk menjalin kemesraan antara senior dan junior, C-Tood bercadang untuk bergurau mesra dengan juniornya. Junior pilihannya adalah Bob. Ketika semua sudah masuk tidur, C-Tood telah masukkan jam loceng kedalam beg Bob yang telah disetkan alarmnya pukul 9.30 am. Kemudian diikat jam itu dengan tulisan 'APRIL BODOH".

koma,

Keesokkannya di Dewan Makan.

C-Tood sengaja duduk berdekatan dengan Bob masa makan tengahari.

"Babi betul la sape yang masukkan" kata Bob kepada Din, rakan sekelasnya.

"Apesal beb?" Sengaja C-Tood bertanya.

"Ada orang dengki saya abang C-Tood. Ada orang masukkan jam loceng dalam beg sekolah saya. Dah la masa tu P.S. (subjek P.S. diajar cikgu Yusof. Memang garang nak mampus cikgu ni), tak pasal² saya kena diri atas kerusi sebab jam tu bunyi." Jelas Bob panjang lebar.

Keh Keh Keh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan