14 Mac 2011

Kedai MESRA Petronas

Lokasi : Kedai Mesra Jalan kepong.

Minggu 1,


"Kak, top up Touch n Go RM100.00," kata aku kepada akak yang dah separuh umur gamaknya.

" Offline la dik," jawab akak tu pendek.


Minggu 2,


"Top up Touch n Go RM50.00," kata aku kat budak yang agak jambu.

"Kejap ye bang," jawab budak jambu itu sambil mengambil duit dan kad aku.

3 - 4 minit kemudian,

"Terima kasih ye, bang." aku cume menjawab dengan angukkan saja.


Minggu 3,


"Kak, top up Touch n Go RM50.00," kata aku kepada akak yang sama dengan 2 minggu lepas.

"Maaf la dik, kat sini tak ada servis untuk Touch n Go," jawab akak tu.

"Hai kak, 2 minggu lepas kata offline, minggu lepas boleh je top up. Hari ni dah takda servis pulak?" tanya aku geram.

"Eh, ye ke? Tak perasan pulak," jawab akak nyakdarah tu sambil sengih².

Aku tak kata apa pun, terus keluar. Kalau ye pun dah dasar malas tahap unta padang pasir, cakap je la offline. Tak la aku menyirap darah. Tu lah kali terakhir aku pergi kedai MESRA kononnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan