07 Disember 2009

Cerita Anak Karim

Aktiviti penghuni ASPURA SEDAR di pagi haringgu biasanya diisi dengan main bola, berlari² anak hingga tanjung, basuh baju, tidur atau tidur.

Tetapi berlainan pagi hari minggu itu bagi Syanin, Jamil, Nazrul dan aku. Aktiviti yang kami lakukan pagi ini adalah jadikan Din Karim sebagai bahan lawak jenaka kami. Kami ikat kaki dan tangan Din Karim. Kemudian kami bungkus menggunakan cadar Si OKU Aji Saifuddin seolah²mayat yang sudah dikapankan.

Kemudian kami usung kesegenap penjuru dorm. Penghuni² yang lain bersahutan "Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar". Sungguh seronok mereka dengan melihat gelagat Din Karim yang meronta² minta dilepaskan.

Masa kami mengusung Din Karim ke dorm 3, tiba². "PANG!!" tepat dibelakang aku. Kemudian Jamil, Nazrul. OKU Aji Saifudin yang sedang betulkan kunci dilokernya juga kena penampar Siam warden kami, Cikgu Sahrom. Syanin yang tidak pernah yakin dengan dirinya sendiri itu, sungguh yakin lakonannya yang buat² tidur. Jadi Syanin tak kena penampar Cikgu Sahrom. Chilake punya Syanin.

Paling teruk kena adalah Din Karim, beberapa kali pipi kanan dan kirinya kena penampar Siam cikgu Sahrom. Kesian Din Karim, sudahlah kena usung kami, kena penampar lagi.

Disebabkan peristiwa itu, Nazrul merajuk dengan cikgu Sahrom selama sebulan. Tak berbual dengan cikgu Sahrom, tak melepak di bilik warden seperti hari² biasa serta sanggup mencari jalan lain semata² tidak mahu bertembung dengan cikgu Sahrom. Merajuk konon!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan